Side 188

Program Design for mavens muskler
Når mavens muskler trænes specifikt, dvs. når du ligger på ryggen på gulvet og træner dem eller træner dem i en maskine eller apparat, så får du mest ud af træningen ved at træne musklerne med fokus på arbejde i følgende regioner i denne rækkefølge:

1. nederste del af maven
2. siderne/midten af maven
3. øverste del af maven

Alle mavemuskler arbejder altid samtidig og kan ikke arbejde hver for sig, men de kan arbejde mere eller mindre hårdt i de forskellige dele som musklerne arbejder i. 

Du er svagest i den nederste del af maven og for at træne den del af maven optimalt, så er det en god idé at starte med at fokusere der. Herefter går man til siderne og midten af maven, som typisk er rotationer og skrå bevægelser og derefter til den øverste del af maven. Den øverste del af maven er stærkest og meget få mennesker, uanset form, mangler styrke i den del (mange mangler udholdenhed og generel træning) og derfor slutter man af med at fokusere der. Så kan de friske dele af musklerne hele tiden hjælpe optimalt til i alle bevægelser og stillinger. Dette gælder kun for den specifikke mavetræning.
Programmerne i i bogen Flad mave for altid er opbygget efter disse principper – naturligvis.

På dvd'erne Endnu Mere Flad Mave og Flad mave og stærk ryg får du 20 minutters træningsprogrammer, som overholder principperne og som med garanti giver resultat, hvis du følger programmerne. - Også koster de kun kr. 129,-